Jak zbudowane są korki pneumatyczne?

Dodano:2023-02-24

Korki przepływowe są elementem powszechnie wykorzystywanym podczas prac konserwacyjnych, serwisowych i naprawczych. Znajdują zastosowanie w branży budowlanej, wodno-kanalizacyjnej, wodociągowej i gazowniczej. Dzięki nim możliwej jest zatrzymanie przepływu danego medium, umożliwiając wykonanie naprawy czy wymiany danego odcinka rury. Obecnie korki pneumatyczne dostępne są w różnych kształtach i rozmiarach, dzięki czemu można dostosować go do specyfiki danej pracy.

Jak wygląda budowa korka pneumatycznego?

Na rynku dostępne są dwa rodzaje korków pneumatycznych: zatykające oraz przepływowe. Korki zatykające mogą mieć profil okrągły lub owalny. Do surowców najczęściej wykorzystywanych do produkcji korków pneumatycznych zalicza się gumę neoprenową, a także  wysokoodporny wielowarstwowy materiał kauczukowy. Dodatkowo niekiedy wzmacnia się je za pomocą kevlarowego lub stalowego kordu. Korki zatykające dostępne są w różnych rozmiarów, a ich głównym zadaniem jest zatrzymanie przepływu danego medium. Mają postać walca o okrągłym lub owalnym profilu. Świetnie sprawdzają się przy różnego rodzaju awariach czy naprawach.

Korki przepływowe umożliwiają przepuszczanie cieczy, jeżeli wystąpiła taka potrzeba technologiczna. Z zewnątrz również wykonane są z gumy neoprenowej lub wysokoodpornego wielowarstwowego materiału kauczukowego. Wewnątrz nich znajduje się rura wewnętrzna wykonana z wysokoodpornego polietylenu. Ten typ korków wykorzystuje się podczas napraw, aby sprawdzić, czy została ona dobrze wykonana.

Dzięki odpowiednio dobranym materiałom oraz przemyślanej budowie korki pneumatyczne są niezwykle trwałe, wytrzymałe oraz bardzo skuteczne. Duża dostępność rozmiarów sprawia, że są rozwiązaniem uniwersalnym. Korki pneumatyczne uważane są za element niezbędny podczas wielu prac.